Cara langganan berfungsi

Langganan diperbaharui secara automatik mengikut selang penghantaran yang anda pilih dan produk akan dihantar secara automatik oleh kedai selepas setiap pembaharuan yang berjaya.

Sebagai contoh, jika anda memulakan langganan bulanan (UN GOING PLAN), maka sistem akan mengecaj kad kredit anda secara automatik setiap bulan dan anda akan menghantar produk ke depan pintu anda setiap bulan, tanpa perlu membuat pesanan sendiri!


Bolehkah saya menjeda atau membatalkan langganan?

Ya sudah tentu. Anda boleh menjeda atau membatalkan langganan pada bila-bila masa yang anda mahu dalam portal pelanggan, seperti yang dilihat dalam tangkapan skrin di bawah. Satu-satunya masa langganan tidak boleh dibatalkan ialah jika anda memulakan langganan yang memerlukan bilangan pembayaran tertentu sebelum anda boleh membatalkannya.

Portal pelanggan boleh diakses melalui pautan ajaib yang anda terima dalam e-mel yang dihantar kepada anda apabila anda membuat pesanan langganan awal di kedai. Anda juga boleh mengakses langganan anda jika anda membuat akaun di kedai anda.

How to cancel a subscription screenshot shopify subscription app

Pembatalan On Going Plan akan dikenakan yuran pembatalan sebanyak RM55 jika kurang daripada 4 bulan, manakala tiada caj melebihi 4 bulan. Tidak akan ada pembatalan tidak dibenarkan untuk Pelan 3 Bulan kerana ini adalah pelan langganan prabayar.

Bagaimanakah saya boleh melangkau atau menjadualkan semula caj?

Anda boleh melangkau atau menjadualkan semula caj dalam portal pelanggan. Setiap penghantaran berjadual akan mempunyai butang Langkau pembayaran di sebelahnya, yang boleh anda gunakan untuk melangkau caj. Anda boleh menjadualkan semula caj dengan mengklik butang Jadual Semula di sebelah tarikh penghantaran.


Bolehkah saya menambah produk pada langganan saya?

Sudah tentu. Anda boleh menambah produk pada langganan anda dalam portal pelanggan. Cuma klik pada butang Edit dalam kad produk dan edit, alih keluar atau tambah produk pada langganan anda.


Apa yang berlaku jika pembayaran tidak dapat diproses?

Jika langganan tidak boleh diperbaharui kerana pembayaran tidak dapat diproses, anda akan menerima e-mel dengan pautan yang membolehkan anda mengemas kini kaedah pembayaran anda dengan selamat.

Sekiranya anda memerlukan penjelasan lanjut, sila hubungi perkhidmatan pelanggan kami di +6019 388 7760 . Kami sangat gembira mendengar daripada anda!